Wednesday, August 17, 2011

::DEBBIE KEMALANGAN::

assalamualaikum
selamat sahur semua. petang semalam semasa balik dr sekolah sesuatu kejadian yg tidak disangka telah berlaku. DEBBIE cikna telah dilanggar oleh sebuah motor. sob sob... sedey gak tp cikna yg salah sbb masuk simpang melulu. seb baik DEBBIE perlahan n motor 2 agak laju dan terseret di hadapan kereta. debbie calar sket jek motor pom sket n budak 2 pom ok. alhamdulillah tiada yg serius. tp kesian debbie. no plate tercabut dan bahagian depan byk gak calar :( xpe kereta leh dibaiki.
"Aku telah menurunkan bala' (ujian) kepada seorang hamba. Maka ketika ia berdoa dan tetap Aku tunda permintaannya, akhirnya ia mengeluh. Maka Aku berkata kepadanya: "Hamba-Ku, bagaimana Aku akan melepaskan darimu rahmat yang justru bala' itu mengandung rahmat-Ku. Karena dengan segala kelakuan baikmu (amal saleh), engkau takkan dapat sampai ke tingkat yang akan Aku berikan kepadamu. Maka dengan bala' itulah engkau dapat mencapai tingkat dan kedudukan di sisi-Ku."
(sumber: Kitab Al-Hikam, Syaikh Ibnu Athailaha as-Sakandary)
sebagai hamba ALLAH kita akan diuji olehNya bila kita lalai. seharusnya kita redha dan anggap ujian yg diturunkan ini adalah sebagai peringatan olehNYA supaya kita tidak lalai dan sentiasa ingat kepadaNya.
p/s: gambar debbie xsempat snap sbb cikna kalut nak ke GUA MUSANG pada petangnya.. sekarang berada di gua musang :)

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...