Wednesday, March 16, 2011

::Pisang Rebus::

assalamualaikum n selamat pagi
ceria n sungguh indah pagi ni. cuaca yg redup n angin sepoi2 bahasa pastu ada kicauan burung sket. huh~ damai dan indah!!!
di pagi yg indah ni cik nak kongsi sket sarapan pagi yg dah cik ngap.
nyum!nyum!nyum!
sarapan pagi yg sangat berkhasiat tanpa sebarang bahan pengawet atau bahan kimia mahupun pewarna.
PISANG REBUS d movie
sepinggan pisang rebus "PISANG NANGKA"
pisang yg telah dibogelkan oleh cik xD

rasa pisang rebus ni sangat sedap. pisang nangka dia masam2 sket. jd rasa dia masam2 manis. pastu dihidang dengan air TEH O kurang manis. mmg sedap. nyum!nyum!nyum! ada yg suka cicah pisang ni dengan kelapa parut. xkesahlah ikut kreativiti.
p/s: sekarang susah nak dapat makanan macam ni

9 comments:

Wan Hafisah Collection's said...

KO saje je tau buat akak lapar! jarang bukan jarang lg dah!! ssh sgt nk cr pisang rebus ni. kat kelantan adala, tu pun mek yg buat. :)

m!sZ zAL!nA said...

hahahha~bila jek pisang pastu rebus xD tadaaa siap

Ted said...

best, mak selalu buat rebus pisang, masa rebus letak garam secubit.

Wan Hafisah Collection's said...

Rajinnya akak nk cr pisang nangka kat sni!
mahal dik!! blk mkn kat kg lg feel!

afuan shah said...

bole try lah pasni..ayik bt goreng ja..huhuhu

Cekodok said...

kalo buat cekodok pong sodap.. haha

Cikgu Fikri said...

Cam sedapjerk...
Kalau letak coklat, cheese, kaya, honey, mesti lg sedap kan?

Eh, yg pasal laptob kena semut tu..
Sampai ada milo?
Biar betul?
Dahsyat sungguh..
So, rosak tak?

~~@lyci@~~ said...

wow, seapnya pisang rebus..

alycia tag cik na..

http://alycia-dan-contest.blogspot.com/2011/03/contest-adik-beradikku-yang-cute.html

sop said...

lama x makan pisang rebus.. :)

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...