Tuesday, March 15, 2011

::KPD SESIAPA YG BELUM PERNAH MENUKAR MYKAD::

assalamualaikum
n3 kali adalah n3 PERINGATAN kpd sesiapa YG BELUM LG MENUKAR MYKAD KORANG SEMASA KORANG BERUMUR 18 - 25 TAHUN. jika korang masih belum tukar sila ke JABATAN PENDAFTARAN NEGARA yg terdekat utk tukar mykad korang.
jika tidak korang akan mengalami nasib yg sama dengan CIK :(
Td CIk p JPN nak tukar mykad sbb mykad patah. so, staff JPN tgk mykad cik ni dr umur 17 lg tahun 2001. pastu kena denda la pe lagik. kena denda RM40 jek lagik rm20 utk kerosakan dan pemprosesan. kalo CIk xtukar lg tahun ni tahun depan diorg kata tambah RM30... rabak!!!
p/s: lenkali jgn tangguh tukar mykad :(

6 comments:

Cik Yana said...

Eh. Kene tukar lagi ke lepas umur 18 tu? cik Yana tak tukar pun.

m!sZ zAL!nA said...

kena.. sbb td cikna dah kena kompaun dah :)

i am S!L4H.. said...

hah???
sy x tuka lg sejak darjah 6.
perghhhh !

Wan Hafisah Collection's said...

erk, akak antara org terawal ada mykad. tp kan, my kad akak dh lebur!!

kena tukar jugak gamaknya sblm meningkat byrn!

m!sZ zAL!nA said...

bek akak p tukar.. ni pom mykad yg belum ada cop mykad masa tukar sebelum umur 18... dat y kena kompaun

Cikgu Fikri said...

Wah..
rmai suruh fiq tukar,
tp tak tukar pown, sebab syg muka masa drjah 6 tu..
Comel..huhhhu..(over jerk statement)..
Nasib baik terbacer entry ni..
Tq yer.. :)

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...