Wednesday, March 2, 2011

::syahadah::

.::assalamualaikum::.
alhamdulillah. hari demi hari, umat Nabi Muhammad semakin meningkat. semakin ramai yg tertarik dengan ISLAM. Walaupun pada masa yg sama ISLAM dikatakan agama pengganas tp masih ramai lg manusia d luar sana yg tertarik dengan ISLAM. Ramai juga artis Malaysia yg sudah menerima hidayah ini, antaranya ALIAH LEE dan yg terbaru (yg CIK tau) DAPHNE IKING
Pengislaman berlaku apabila seseorg itu mengucap DUA KALIMAH SYAHADAH. Dua kalimah syahadah adalah dua ungkapan yang mesti diucapkan dengan lidah dan diakui dengan hati yang ikhlas oleh setiap orang yang ingin memeluk agama Islam. Yakni, dua kalimah inilah yang menjadi perantara di antara seorang Muslim dan bukan Muslim. Apabila seseorang yang sebelumnya menganut agama lain kemudian ingin memeluk agama Islam, maka dia perlu mengucap dua kalimah syahadah inilah.
Dua kalimah syahadah ini juga merupakan KUNCI utama utk kita memasuki syurga.
Sabda Rasulullah SAW (hadis sahih) “Barangsiapa yang mati dengan mengucapkan dua kalimah syahadah maka ia layak memasuki syurga Allah” atau sebagaimana maksud lafaz daripada Rasulullah SAW.

Wallahu aklam

p/s: hidup dan matiku adalah utkMU ya ALLAH.

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...