Monday, November 28, 2011

:: SAHABAT MENUJU SYURGA ::

"kawan mencerminkan peribadi kita, kalau nak tgk kita baik ke x tgk dgn siapa kita berkawan"
for me this is not true. kenapa??? kalo semua org xnak berkawan dgn mereka spt bohsia, bohjan, mat rempit atau mana2 yg nakal (mereka sbnrnya bukan jahat tp nakal) siapa yg akan menyedarkan mereka??? cikna menulis sbb berdasarkan apa yg berlaku dgn cikna. saya bukan org yg baik (kisah lampau yg agak nakal) tp jika mereka2 yg bertudung labuh dan bergelar ustazah tidak mahu berkawan dgn saya mungkin sy masih tenggelam dalam dunia saya.
berkawanlah dgn sesiapa jua tp jika perangai sahabat itu xelok jgn sampai kita yg terikut. malah, kita boleh menjadi penasihat kpd sahabat supaya dia berubah menjadi lebih baik. Mmg betul, bukan mudah menasihati dan mengubah org lain tp di sinilah salah satu peranan kita sbg khalifah di muka bumi ini. jika kita yg lebih baik ini tidak membimbing mereka ke jalan ALLAH, kemana lg mereka mahu mengadu nasib? takkan kita sanggup biarkan mereka hanyut tanpa sebarang teguran dari kita? semua org buat silap dan semua org ada hak utk berubah dan bertaubat.
"teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan ALLAH, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati...."
I LOVE MY FRIENDS, SAHABAT SEHINGGA SYURGA

1 comment:

ieda Qema said...

entry yang ikhlas...
sebab tu kita pon kalo tengok balik kawan, ada ramai jenis.. dari sebaik2 manusia.. sampai lah yg nakal2.. sume ada...

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...