Friday, October 7, 2011

:: PENGAJARAN DR KCB ::

tertitis air mataku saat penamatkan cerita KETIKA CINTA BERTASBIH RAMADHAN SPESEL 56 episod. Setiap org mendambakan pasangan hidup yang soleh dan solehah, begitu juga aku dalam mencari pasangan hidup yg sangat menyintaiNYA agar aku turut di bawa ke jannahNya. cerita KCB ini banyak memberi pengajaran serta byk mengubah aku ke arah kebaikan. ALHAMDULILLAH.... setiap insan yg beriman akan mencari keredhaan dalam kehidupannya dan aku juga turut memohon agar hidup aku sentiasa diredhaiNYA. sbnrnya byk sgt intipati yg boleh dkaut dr kisah ini, erti kesabaran, sentiasa redha, dan juga sentiasa memohon kpdNYA. Tetapi yg jelas crita ini byk menekankan isu jodoh. sememangnya jodoh itu adalah milikNYA. Mungkin kita mengharapkan seseorang sbg pasangan kita namun ALLAH tidak menjodohkan kita dengannya kerana ALLAH pasti sedang merencanakan sesuatu yg terbaik utk kita. InsyaALLAH..
bersabarlah juga dalam menanti jodoh meskipun penantian itu sesuatu penyeksaan dan ia merupakan ujian yg diberikan ALLAH kepada hambaNYA. jgn biarkan diri kita terumbang-ambing dalam khayalan serta angan-angan dan jgn biarkan kita digoda dengan pelbagai perasaan. seharusnya kita tabah dan yakinlah padaNYA bahawa setiap penantian akan berakhir dengan penuh keindahan dan kenikmatan bahagia di dunia.
p/s: YA RABB, semoga aku dijodohkan dgn orang yg menyintaiMU... amin~ dan kalau dah jodoh aku dgnnya pasti xkan kemana. sesungguhnya aku redha :)

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...