Monday, September 19, 2011

:: SALAH SIAPA??? ::

lagi 2 minggu peperiksaan PMR akan berlangsung tp para pelajar seakan2 tidak bersemangat dan seolah2 tidak bersedia utk menghadapi peperiksaan ni. saya mula berfikir adakah silap saya kerana mungkin ketegasan saya makin berkurang. melihat dr kehadiran mereka yang datang ke kelas petang td menyebabkan aku rasa sangat sedih dan kecewa. kecewa kerana aku gagal menarik mereka.
aku xingin anak2 didik aku gagal. aku ingin melihat mereka berjaya. mungkin usaha aku kurang mencukupi. mungkin semangat aku yg lemah menjadikan mereka turut lemah dan kurang berusaha. Ya ALLAH kurniakan kesabaran dan semangat yg tinggi utk mendidik mereka pelajar2 kesayangan aku. aku ingin mereka 100% lulus seperti pelajar sebelum2 ini. bukan kegagalan yang kuharapkan. jika mereka gagal bukan mereka yang gagal sebenarnya tp aku yang gagal mendidik mereka. Ya ALLAH kau lapangkanlah dada mereka. bukakanlah pintu hati mereka, permudahkanlah segala urusan pembelajaran mereka. semoga mereka berjaya dunia akhirat.
AMIN~

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...