Wednesday, September 21, 2011

:: ISU FIDA TAK BERTUDUNG ::

ASSALAMUALAIKUM
td check kat keyword pencarian kuar la ISU FIDA TAK BERTUDUNG. gosip lagi dan gosip lagi... penat dah dengan gosip2 ni....hehehehe.... cikna cuma nak taip ni jek...
kadang2 ada orang yg menjadikan bertudung ni fesyen dan tidak tahu maksud sebenar bertudung. cikna teringat sesuatu yg dicedok semasa cikna menghadiri FORUM BICARA SELEBRITI BERSAMA WARDINA SAFIYYAH, SHAM KAMIKAZE DAN DR MAZA. WARDINA memberitahu dia pernah membuat survey bertanya kepada beberapa remaja ISLAM ayat yg manakah yg menyuruh perempuan menutup aurat dan rata2 tidak dapat menjawab. dan ini membuktikan mereka tidak memahami maksud menutup aurat itu.

Firman Allah lagi yang bermaksud: “Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (ketika mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Surah al-Ahzab, ayat 59).

utk MAMAT SEPAH yang berkata xsengaja menyebarkan gambar FIDA yang tak bertudung

“Katakanlah kepada laki-laki yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya ALLAH lebih mengetahui apa yang mereka lakukan.” (an-Nuur: 30)
dan utk saya:
“Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita yang solehah.”
(Hadis Riwayat Muslim)

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...