Friday, July 22, 2011

::MATLAMAT::

ASSALAMUALAIKUM
dis is special n3 dedicated to my lovely students 3A
macamane kita nak capai kejayaan. perkara yg utama sekali adalah dgn menetapkan MATLAMAT. Matlamat bukan hanya perlu dipasang dalam hati tp kita perlu menzahirkan matlamat itu. Terdapat 3 cara bagaimana utk kita menetapkan matlamat.
1. TULIS APA YANG KITA MAHU
-senaraikan apa matlamat yg ingin kita capai. contohnya: SAYA INGINKAN 9A DALAM PMR. dgn menulis dapat membantu kita mengingat apa yg kita mahu capai.
2. CARI GAMB BERKAITAN DGN APA YG KITA MAHU
gambar ini akan menjadi semangat utk diri kita dalam mencapai matlamat kita. kalo bulih letak gamb kita sendiri bersama matlamat yg ingin kita cpai. letak sbg wallpaper kat laptop atau dinding yg boleh kita lihat setiap hari.
3. INGAT MATLAMAT
dengan mengingat matlamat yg ingin kita capai akan terdapat satu aura dalam diri kita utk terus berjuang demi mencapai matlamat yg kita inginkan. adik2 manusia seperti kita ni bersifat mudah lupa dan kita perlu sentiasa mengingatkan diri kita. bagaimana caranya? lakukan seperti yg di num2... sentiasa baca matlamat n bangun pagi2 ingat tujuan dan matlamat yg ingin kita capai. INSYAALLAH anak2 didikku.. kamu akan berjaya.

p/s: cikgu minta maaf sbb hukum korang semua. cikgu sayang korang...

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...