Sunday, January 15, 2012

:: SENDIRI TERLUKA ::

saat mata orang lain terpejam tp mata aku masih terkebil2
fikiran menerawang menembusi atap zink
terbuai disebalik keasyikan alunan titisan hujan menghentak permukaan atap
tik! tik! tik!
nyanyian kodok seakan berlagu sendu
mengikut rentak hatiku yg pilu
memikirkan masa lalu terasa dipermainkan
"mengapa menyentuh jika tidak berniat memetik?"
mungkin aku xsehebat SITI KHADIJAH atau secerdik SITI AISYAH dan bukan juga secantik ZULAIKHA
entah di mana hebatnya kamu sehingga aku terjatuh
entah di mana silapnya aku sehingga engkau kupilih
namun, engkau pergi tanpa merungkai persoalan
ia tergantung dan terus tergantung
hatiku terluka lg sendiri
takkan ku tunggu lg penjelasanmu
dan aku yakin dengan janjiNYA
bahagia akan jd milikku walau bukan denganmu

p/s: luka di jari terkena pisau, darah merah mengalir dan tiba2 dgn sendiri terperah asam limau di tempat luka. apa perasaan anda??? perit bukan.....

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...