Wednesday, August 19, 2015

:: KENANGAN BANJIR 2014 DI KELANTAN ::

           Assalamualaikum... lama menyepi dengan pelbagai masalah dan kekangan, akhirnya sy kembali. ALHAMDULILLAH masih bernafas di saat ini. pada ketika entri ini ditulis KOTA BHARU sedang hadapi hujan lebat. ini mengingatkan saya tentang banjir di penghujung 2014. sangat menakutkan tp alhamdulillah rumah saya terselamat dari banjir. 
             entri kali ini hanyalah untuk memaparkan gambar2 banjir di kelantan 2014 sekitar KOTA BHARU dan sepanjang perjalanan saya ke KUALA KRAI dalam misi bantuan banjir. semoga menjadi kenangan dan takkan lagi berlaku.







 
“Tidaklah seorang muslim mendapat musibah kemudian dia mengucapkan apa yang diperintahkan Allah kepadanya, inna lillahi wa inna ilaihi raajiun. Ya Allah, berikahlah pahala atas musibahku dan berikanlah ganti untukku yang lebih baik daripada musibah tersebut. Melainkan Allah memberikan ganti yang lebih baik daripada musibah yang menimpanya.” Ummu Salamah berkata,” ketika Abu Salamah meninggal dunia, aku berkata,”Adakah kaum muslim yang lebih baik dari Abu Salamah? Dia adalah keluarga pertama yang berhijrah kepada Rasulullah SAW, kemudian aku mengucapkan doa di atas lalu Allah memberi ganti untukku berupa rasulNya. Rasulullah SAW mengutuskan Hathib bin Abu Balta’ah untuk melamarku untuk beliau. Aku mempunyai anak perempuan dan aku adalah wanita pemcemburu. Beliau bersabda, ” Adapun anak perempuannya, maka aku berdoa kepada Allah mudah-mudahan Allah mencukupinya (Ummu Salamah) dengannya dan aku berdoa kepada Allah agar Allah menghilangkan sifat cemburu. Kemudian aku bernikah dengan Rasulullah SAW.”
[ Hadis Riwayat Muslim]
 
P/S: marilah kita sama2 berdoa agar kita tidak lg ditimpa banjir besar untuk kedua kalinya. 

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...