Sunday, August 25, 2013

:: TAHAJUD DOA DIMAKBULKAN ALLAH ::

assalamualaikum, selamat malam saudara2ku seIslam..

Alhamdulillah malam ini masih mampu menyedut oksigenNYA masih mampu jari jemari montel menari-nari di keyboard walaupun isinya cuma picisan mungkin. malam yang indah dan sepi ini hati Cikna ada sedikit gundah gulana, mungkin dahagakan tahajud di tengah malam. kita insan yang lemah dan penuh kekurangan diri. manusia tiada yang sempurna. seringkali lupa bahawa kita sedang menikmati segalanya adalah pinjaman dariNya. Dalam dunia ini, macam2 kita inginkan, rumah besar, kesenangan hidup, jodoh, anak, rezeki, kebahagian dan pelbagai lagi. dengan siapa yang harus kita pohon? dengan siapa harus kita meminta? kepada siapa untuk kita merayu? kembali renungkan siapa yang mencipta kita? ALLAH SWT. YA!!!! ALLAH SWT. mintalah padaNYA, pohonlah padaNYA. merintihlah dalam setiap sujud, ketika dahi rapat di sejadah. 

YA ALLAH YA TUHANKU, PEMBERI RAHMAT KEPADA SEKIAN ALAM, YANG MAHA MENGASIHANI, KASIHANI LAH DIRI KAMI YA ALLAH, KASIHANI MEREKA SAUDARA SEISLAM KU YA ALLAH. KAU KUATKAN MEREKA, KAU MENANGKANLAH MEREKA DALAM MEMPERJUANGKAN NEGARA MEREKA KE JALANMU YA ALLAH. ...
Mintalah apa sahaja dariNYA dengan penuh yakin, kusyuk dan rendah hati. insyaALLAH pasti dimakbulkan walau bukan dalam bentuk yang kita kehendaki tp cukuplah dalam bentuk apa yang kita perlukan. 

saudaraku,
Cikna memuntahkan perkataan di atas bukan kerana ingin menunjuk yg sy baik tp sy sedang perbaiki diri. byk dosa dan kekurangan diri ini tp sedang cuba untuk menjadi yang terbaik. insyaALLAH.. Jom! bantu sy meninggalkan apa yang sepatutnya dan menambahkan apa yang sepatutnya. 

utk panduan solat tahajud anda boleh ke web SHAFIQOLBU.
semoga manfaat :) 
selamat malam 

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...