Sunday, October 10, 2010

BILA CINTA-OST LAGENDA BUDAK SETAN

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Hingga engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh

Dalam harapan

pertama kali aku dengar lagu ni masa tgk filem Lagenda Budak Setan. Dengar je lagu ni there's a lot of memories come back. muahahhahaha.... kisah zaman muda-muda la katakan. tp kisah-kisah ini yang mewarnakan kehidupanku, tanpa kisah-kisah ni mungkin hidup aku seakan-akan tv 60 an dulu-dulu ( hitam putih) tiada warna. mana best xda warna, kalo nak makan pon kita cari yang cantik dan colourful. semua crita-crita sedih, gembira, duka, kecewa, mengajar aku erti hidup dan menjadikan aku lebih tabah. Lagu ni benar-benar meningatkan aku kisah cinta aku. cinta bertepuk sebelah tangan dan cinta yang tidak diungkapkan dalam erti kata sebenar. bila ingatkan balik macam best kecewa skali lagik. hukhuk... best bila part kita nangis-nangis semahu-mahunya dan lepas tu ok sebab da boleh menangiskan.

pesanan untuk adik-adik kat luar sana. tiada cinta yang kekal abadi melainkan cinta kepada Allah. jangan terlalu hanyut dalam cinta manusia, cinta manusia jika terlarang lebih banyak membawa keburukan dari kebaikan. bercintalah setelah diijab dan kabul kerna cinta pada ketika ini lebih manis dan setiap perbuatan kebaikan kita pahalanya lebih berganda. berganda dari ketika kita melakukannya secara solo. kan dah berdua mestila kena ganda. walau bagaimanapin ketika inilah musuh anak adam paling kerap menyerang. disebabkan pahala da berganda, maka syaitan akan menggoda anak adam agar tidak dapat mengecapi pahala tersebut. sebab itulah ada berlaku penceraian, keruntuhan rumahtangga dan sebagainya. hal rumah tangga saya xnak sentuh sebab rumah say masih xda tangga dalam ertika yg tepat saya belum kawen. Bkn xnak kahwin tp belum ada jodoh.oklah.. sekian adios.

No comments:

::teruskan membaca n3 lain::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...